Burn-out

Kom in actie en zet de stap naar herstel.

Je bent er inmiddels achter dat je te lang door bent gegaan. Je bent letterlijk opgebrand. Te lang blijven doorlopen met burn-out en stressklachten verergeren je klachten en laat het herstel nog langer duren. Vroeger dacht men dat alleen rust voldoende was om te herstellen. Tegenwoordig weten we dat een actieve aanpak nodig is. Niet alleen om sneller te herstellen, ook om te voorkomen dat je opnieuw een burn-out krijgt.

De drie fasen voor herstel

Het herstel van een burn-out verloopt in 3 fasen. Ik ben gespecialiseerd in de begeleiding gedurende deze fasen. In iedere fase zijn er dingen die je zelf kunt doen om te herstellen.

In de eerste fase leer je te begrijpen en te accepteren dat je een burn-out hebt. Rust en ontspanning zijn belangrijk in deze fase.

In de tweede fase ga je mogelijke oorzaken van spanning op een rijtje zetten. Daarna ga je oplossingen bedenken voor deze problemen. Ook kijk je naar hoe je met spanning omgaat. En hoe je dit in de toekomst anders zou kunnen doen.

In de derde fase voer je de zelfbedachte oplossingen uit. Je pakt steeds meer je normale bezigheden op.

Begeleiding & Coaching

In al deze fases bied ik de passende en treffende begeleiding en coaching, geheel op maat. De behandeling is niet gebaseerd op medicijnen, medicijnen helpen niet om sneller te genezen van een burn-out!

Een kennismaking? Iedereen is welkom.

    Lees meer over Burn-out en Vitaliteit